vineri, 5 februarie 2010

Statul la coada

Ne-am obisnuit sa ne plangem ca stam la coada. Ne-am obisnuit cu coada. Cand se apropie data de 25 se maresc si cozile de la finante sau celelalte institutii ce solicita declaratii.

Atmosfera la o coada este, de obicei, foarte incarcata. Nu e momentul emanarii de ganduri bune. Doamne fereste sa mai ai si ceva declaratii de dragoste in acele ganduri. Asa o fi?

25 ianuarie 2010. Ultima zi de depunere a declaratiilor la finante. Ajung acolo pe la ora 13 si-mi fac planul ca pana la 15 e rezolvata problema. La timp sa ma pregatesc sa ajung si la sedinta cu parintii. Afara iarna isi spune cuvantul la -20 de grade. Noi, pentru ca stau la o coada respectabila, ne consideram feriti de intemperii. Ne facem chiar griji ca ne vom incalzi prea tare. Ei bine, n-a fost asa; in 2 ore am inghetat bocna si n-am reusit sa inaintez decat pana la jumatatea cozii.

In afara de faptul ca suntem inghetati, atmosfera nu e deloc una sumbra. Glumim pe seama statului, aflam ultimele noutati in domeniu (fiscal-contabil), pastram o stare ciudata de optimism (care nu pare a-si avea locul la o institutie de stat).

La ora 15 ma inlocuieste colega, iar eu dispar spre scoala. Imi fac planul ca pana la 16 se termina totul. Aiurea. La 17 o inlocuiesc din nou si abia la 18.30 termin traba la finante.

O zi proasta ati zice, nu? Ei bine, nu. In cele mai bine de 3 ore cat am stat la coada am avut o stare psihica foarte buna. Poate si pentru ca am ajuns la finante cu gandul ca trebuie sa stau. Apoi am avut discutii placute cu colegii din jur. Si, nu in ultimul rand, cireasa de pe tort a constituit-o intalnirea "face-to-face" cu functionarul public. Care, desi dupa 10 ore de munca intensa, era amabil zambitor si constiincios in treaba sa. Suna ca un vis frumos, dar va asigur ca este realitate.

Concluzia este ca seriozitatea muncii de contabil nu trebuie confundata cu nervi, stres. Din contra. O zi foarte dificila poate fi o zi placuta, daca stii cum s-o gestionezi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu